تحصیل در قبرس شمالی؛ ارزان و برای همه بیاموزید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

درج نیوز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

تحصیل در قبرس شمالی؛ ارزان و برای همه بیاموزید


"جواهری زیبا در وسط مدیترانه" توصیفی است که اغلب در مورد قبرس شمالی گفته می شود. هر کسی که قبلاً سفر کرده باشد می داند که کدام گزینه برای یک تعطیلات آرام و لذت بخش است. اما راستش را بخواهید این گوهر زیبا در سال های اخیر برای ما ایرانی ها به خصوص دانش آموزان ایرانی به گونه ای دیگر می درخشد. چرا باید آن را در تب داغ مهاجرت تحصیلی و در سیستم آموزشی مترقی این کشور جستجو کرد.

هزینه و زمان دو عامل مهم برای تحصیل مهاجران به اروپا، آمریکا و کانادا هستند. آنها حتی برای کسانی که می خواهند در سیستم های آموزشی پیشرفته دنیا تحصیل کنند، مانع ذهنی ایجاد کرده اند. قبرس شمالی یک میانبر است. سکوی پرتاب معتبرترین دانشگاه های جهان. شما باید این میانبر را نیز بدانید. پس ادامه این مقاله را بخوانید؟

چرا قبرس شمالی را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید؟ euromy.info



قبرس جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور به دو بخش اصلی تقسیم می شود: قبرس شمالی که قسمت ترکی است و قسمت دیگر که بیشتر یونانی است. ترکی و یونانی زبان رسمی مردم هر دو طرف است.

قبرس شمالی از امنیت اجتماعی بالایی برخوردار است و هزینه تحصیل و زندگی پایینی دارد. به همین دلیل در سال های اخیر به یکی از گزینه های ادامه تحصیل تبدیل شده است. در حال حاضر دانشگاه های این نقطه از کشور دارای اعتبار بین المللی و ارتباط مستقیم با معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. بنابراین اخیرا یکی از گزینه های مهاجرت تحصیلی افراد است. علاوه بر این، به دلیل نزدیکی به ترکیه، فرصتی ویژه برای دانشجویانی است که در حال حاضر در ترکیه تحصیل می کنند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

در این قسمت از مقاله می خواهیم دقیقا به این سوال پاسخ دهیم که چرا قبرس شمالی در سال های اخیر برای ایرانیان برای تحصیل در خارج از کشور محبوب شده است؟ برخی از دلایل به طور خلاصه به شرح زیر است:

امکان تبادل دانشجو با سایر دانشگاه های معتبر دنیا

با تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی امکان تحصیل در دانشگاه های آمریکا، کانادا، استرالیا و اروپا را خواهید داشت. پس از 1-2 سال تحصیل این فرصت را خواهید داشت. پس از آن می توانید درخواست خود را برای تبادل دانشجو به دانشگاه ارسال کنید.

داشتن مدرک زبان رسمی و معتبر الزامی نیست.

خبر خوب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی این است که برای تحصیل در قبرس شمالی مدرک زبان لازم نیست. بنابراین اگر مهارت زبان انگلیسی شما پایین است می توانید پس از مهاجرت دوره های آموزش زبان را دنبال کنید.

البته حداقل تسلط به زبان ترکی و انگلیسی برای رفع نیازهای اولیه ضروری است. زیرا زبان گفتاری این کشور ترکی استانبولی و انگلیسی است. بنابراین، حتی اگر کمی در مورد ترکی بدانید، گام های زیادی از دانش آموزان دیگر جلوتر هستید.

امکان استفاده از ارزهای معتبر جهانی در قبرس شمالی وجود دارد

واحد پول رایج و قانونی قبرس شمالی لیر ترکیه است. بنابراین شرایط اقتصادی را برای مردم ایران ایجاد می کند. به هر حال شما می توانید از اکثر ارزهای دنیا که در این کشور رایج است استفاده کنید. همچنین برای خرید، فروش و تجارت نیازی به مبادله پولی ندارید.

ما دوره های متنوع و جذابی را برای همه با هدف ارتقاء به آموزش عالی ارائه می دهیم.

هیچ رشته ای وجود ندارد که در دانشگاه های قبرس شمالی ارائه نشود. درست است که برخی از رشته های تحصیلی در این کشور بسیار معتبر هستند، اما می توان گفت که این دوره ها در دسترس همه هستند. به خصوص که هدف بسیاری از دانشگاه ها جذب هر چه بیشتر دانشجوی خارجی است. از این رو سعی شد آموزش همگانی برای این دانش آموزان فراهم شود. به عنوان مثال، دانشگاه ها اخیراً شروع به ارائه مطالعات بین المللی، تولید انیمیشن و بازی کرده اند که کاملاً با تغییرات در حال وقوع در جهان و الزامات داوطلبان سازگار است.

تحصیل ارزان یکی از مقاصد محبوب برای متقاضیان است

این کشور یکی از بهترین کشورها برای تحصیل مقرون به صرفه است. لازم نیست نگران بودجه هنگفت یا هزینه های تحصیل باشید. بدون صرف هزینه زیاد می توانید به صورت قانونی به این کشور مهاجرت کنید. شانس خود را برای دریافت مجوز اقامت خود ادامه دهید.

جالب است بدانید که قبرس به طور کلی کشوری پیشرفته و مرفه به حساب می آید. اما هنوز هم ارزان است. بنابراین سفر آموزشی به این نقطه از دنیا این فرصت را به شما می دهد که با هزینه کم زندگی خوبی بسازید.

نیازی به ویزا نیست

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در این کشور است. اتباع ایرانی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارند. بنابراین اکثر متقاضیان متقاضی مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای جهان مشکلات مهاجرتی زیادی را تجربه نمی کنند.

نزدیکی به ایران و حمل و نقل آسان

این کشور در مقایسه با آمریکا، کانادا و اروپا از سهولت بیشتری در حمل و نقل با ایران برخوردار است. فاصله چندانی با ایران ندارد و اقوام و آشنایان دانشجویان به راحتی می توانند برای دیدار با دانشجویان به این کشور سفر کنند.

ویزای دانشجویی قابل دریافت است

نکته جالب این است که شما می توانید در حین تحصیل در این کشور کارت اقامت دریافت کنید. پس از اتمام تحصیل می توانید برای شهروندی و پاسپورت اقدام کنید. البته تجربه حرفه ای در این زمینه بسیار مهم است.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی پیدا کنید

اگر به دنبال مهاجرت و بورسیه تحصیلی هستید، این کشور بهترین انتخاب است. دانشگاه های این کشور برنامه های تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان ایرانی ارائه می دهند. مانند دانشگاه EMU که معمولاً حداقل 50 درصد بورس تحصیلی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهد.

نگاهی به شرایط تحصیل در قبرس شمالی

در سال های اخیر نظام آموزشی این کشور تغییرات و اتفاقات زیادی را تجربه کرده است. این تغییرات و دگرگونی ها همزمان با سایر بخش ها رخ داده و نشان دهنده پیشرفت این کشور خاص و ویژه است. به همین دلیل متقاضیان زیادی از سراسر جهان وجود دارد. حتی دانشجویان اروپایی نیز علاقه زیادی به این کشور نشان دادند. در زیر مجموعه ای از شرایط یادگیری در سطوح مختلف را می خوانید:

آموزش مدرسه قبرس شمالی

اگر کودکانی دارید که آماده ثبت نام در پیش دبستانی هستند، باید بالای 3 سال سن داشته باشند. سن پیش دبستانی در این کشور یک سال است و اجباری محسوب می شود. به زبان انگلیسی نیز موجود است.

انواع مدارس در این کشور به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. اما هر دو نوع از یک سیستم آموزشی پیروی می کنند. تحصیل در مدارس ابتدایی 6 سال به طول می انجامد. همچنین در سن 12 سالگی فرد برای تحصیل در مقطع متوسطه به یک کالج دولتی می رود.

برنامه دبستان در سه دوره سازماندهی شده است. دوره اول دوره ابتدایی است که مشابه مدارس ابتدایی ایران برای کودکان ۷ تا ۱۲ ساله است. به علاوه مدت آن پنج سال است. دوره دوم آموزش متوسطه اول است که مختص کودکان ۱۲ تا ۱۴ ساله است. مرحله سوم دوره متوسطه را آموزش متوسطه می نامند. این دوره توسط دبیرستان های معروف به "لیسه" و مدارس حرفه ای ارائه می شود.

بهترین مدارس بین المللی در قبرس شمالی بر موارد زیر تمرکز دارند:

آموزشگاه زبان انگلیسی

مدرسه انگلیسی Girne

آکادمی آمریکایی

مدرسه سان خوان

مدرسه انگلیسی پاسکالکو

مدرسه بین المللی لیماسول

مدارس خصوصی اغلب ساعات و دوره های طولانی تری دارند. برخی از آنها از سیستم مدارس انگلیسی الهام گرفته شده اند و دوره های SAT و TEFOL را ارائه می دهند. همچنین بخش مهمی از برنامه درسی آنها به فناوری اطلاعات اختصاص دارد.

جدای از اینها همه فعالیت های فوق برنامه از ویژگی های اصلی یک مدرسه خصوصی است. همچنین با توجه به علایق و استعدادهای طبیعی کودکان، آنها را تشویق می کند تا اعتماد به نفس خود را در رقص، موسیقی، ورزش و انواع دیگر فعالیت ها افزایش دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس شمالی

برای قبولی در مقطع کارشناسی باید حداقل 30 سال سن داشته باشید. این شرط برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اعمال نمی شود. طول مدت این مدرک تقریباً 4 سال است. علاوه بر این، مدرک دیپلم دبیرستان برای پذیرش الزامی است.

دانشجویان دارای تحصیلات عالی این امکان را دارند که علاقه خود را از رشته های تحصیلی مختلف انتخاب کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، شما می توانید برای پذیرش بدون مدرک زبان اقدام کنید. اما از آنجایی که تمام برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود، پس از مهاجرت باید وقت خود را صرف آموزش زبان انگلیسی کنید.

حداقل معدل رشته های پزشکی و هوانوردی 16 می باشد همچنین علاقه مندان به رشته های مهندسی باید حداقل 14 مدرک تحصیلی داشته باشند تا در مقطع لیسانس در سایر رشته ها تحصیل کنند.

مدرک کارشناسی ارشد در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس برای دوره فوق لیسانس یک تا دو سال طول می کشد. در این دوره، دانشجویان باید پایان نامه خود را ارسال و از آن دفاع کنند. پیش نیاز فارغ التحصیلی 2.5 امتیاز است که بر اساس نظام رتبه بندی ایران معادل 13.5 امتیاز در نظر گرفته می شود. البته امکان جایگزینی انشا با واحد موضوعی دیگری نیز وجود دارد. در این صورت باید یک پروژه جداگانه به دانشگاه ارسال کنید.

خوشبختانه تمامی رشته های دانشگاه EMU در مقطع کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. با این حال، این ویژگی برای رشته های غیر پایان نامه وجود ندارد.

او در حال تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی است

دانشگاه های قبرس متقاضیان زیادی برای مدرک دکترا دارند که 3 تا 4 سال طول می کشد متقاضیان دکترا در دانشگاه های قبرس نیز باید پایان نامه را ارسال کنند. بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در مقطع 3 اعطا می شود، اما با توجه به سوابق علمی، اجرایی و تحصیلی دانشجو امکان اخذ بورسیه در این مقطع نیز وجود دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط darj60 در ساعت 8:36

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::